Onderwerpen
    FAQ — Business KYC
    bybit2024-03-27 02:32:00

    FAQ — Business KYC



    Wat is KYC?

    De KYC (Know Your Customer) of KYB (Know Your Business) richtlijnen voor financiële dienstverlening vereisen dat wij de identiteit, geschiktheid en risico's van onze gebruikers verifiëren om mogelijk wettelijke overtredingen te minimaliseren.




    Waarom is KYC benodigd? 

    Voortvloeiend uit de Nederlandse wet- en regelgeving, waaronder de Wwft, zijn wij verplicht om KYC uit te voeren op al onze handelaren. Bybit (Powered by SATOS) gebruikt KYC om haar klanten en bedoelingen te begrijpen. Verificaties zijn benodigd om de naleving van de beveiligingsvoorschriften te verbeteren, hierdoor houden wij ons platform veilig.




    Hoe kan ik mijzelf als bedrijf aanmelden voor de Know Your Business (KYB) verificatie?

    Om de KYB-voort te zetten, dien je via ons beveiligde portaal, de Bedrijfs-KYC verificatiede benodigde documenten te uploaden nadat je op "Verifieer Nu" hebt geklikt.

     

     

    Hieronder staan de vereiste documenten die benodigd zijn om de verificatie voort te zetten.

     

     

    Documenten

    Voor de gehele bedrijfsstructuur

    Een organogram waarop alle bedrijven en aandeelhouders tot aan de natuurlijke personen uitgelijnd staan ongeacht het percentage. Volg het onderstaande screenshot om de uitlijning duidelijk te illustreren.


    Voor alle bedrijven die zich in de bedrijfshiërarchie bevinden 

    (ongeacht het percentage)

    1. Statuten van oprichten en statutenwijzigingen

    2. Aandeelhoudersregister (Geen UBO register)

    3. KvK-uittreksel (niet ouder dan 3 maanden)

     

    In het geval dat een juridische eigenaar of beleggingsinstelling een management B.V. of fondsbeheerder heeft, hebben wij de bovenstaande documenten ook van hen nodig. 

    Voor het bedrijf dat zich aanmeldt

    1. Bankafschrift (niet ouder dan 3 maanden)

    2. Meest recente jaarrekening (inclusief een winst en verlies rekening)*

    3. AML/CFT en sanctiebeleid (Alleen voor Investeringsfondsen)

     

    Andere documenten zijn ook mogelijk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

    Voor de Uiteindelijk Belanghebbende (UBO, 25% of meer aandelen) of directeuren

    1. Algemene informatie (Naam en nationaliteit)

    2. Identificatie document

    3. Bewijs van adres (niet ouder dan 3 maanden)

     

    Ons team zal een aparte mail toesturen met betrekking tot de verificatie van de UBO’s of directeuren.

     

     

    Houd er rekening mee dat de Bybit-website momenteel alleen documenten accepteert van de aanvragende bedrijfsentiteit. We zullen contact met je opnemen voor de overige documenten, waaronder de jaarrekening en documenten van de dochterondernemingen. Nadat alle documenten zijn goedgekeurd, nodigen wij een UBO (of bestuurslid) uit voor een korte bijeenkomst om de aangeleverde documenten en identiteitsverificatie te bespreken.

     

     

     

    Welke Bybit (Powered by SATOS) producten en diensten zijn niet beschikbaar voor bedrijven?

    De onderstaande producten zijn niet beschikbaar voor zakelijke gebruikers:

    1. Earn producten (Bybit Savings, Dual Asset, Launchpool, etc.)

    2. Buy Crypto via Fiat-gerelateerde diensten m.u.v. EUR stortingen en opnames (P2P Trading, Credit Card betalingen, One Click Buy etc.)

     

    Kijk hier voor meer informatie over de voordelen van verschillende KYC-niveaus.




    Wat zijn de dagelijkse opnamelimieten nadat mijn bedrijf de KYB-verificatie heeft voltooid?

    Raadpleeg de volgende opnamelimieten voor elk KYB-niveau:

     

    VIP Niveau

    Ongeverifieerd

    KYB

    Non-VIP

    Stortingen en opnames zijn niet mogelijk.

    Dagelijks limiet ≤ 4M USDT

    VIP 1

    Dagelijks limiet ≤ 6M USDT

    VIP 2

    VIP 3

    VIP 4

    Dagelijks limiet ≤ 8M USDT

    VIP 5

    Dagelijks limiet ≤ 10M USDT

    Supreme VIP

    Dagelijks limiet ≤ 12M USDT

    PRO 1

    PRO 2

    Dagelijks limiet ≤ 15M USDT

    PRO 3

    Dagelijks limiet ≤ 20M USDT

    PRO 4

    Dagelijks limiet ≤ 25M USDT

    PRO 5

    Dagelijks limiet ≤ 30M USDT


    Opmerkingen:

    — De dagelijkse opnamelimiet wordt elke 12.00 uur (middernacht) UTC bijgewerkt.
    — Er is geen maandelijkse opnamelimiet voor gebruikers die de KYB-verificatie hebben voltooid.




    Kan ik zowel KYC als KYB tegelijkertijd op één account laten verifiëren?

    Nee. Je kunt slechts één type verificatie per account verifiëren. Als je met een individueel account registreert voor KYB, verwijderen wij na goedkeuring de KYC-status. Om gebruik te maken van de beschikbare producten en diensten van particulieren dien je een nieuw account aan te maken.




    Hoe kan ik contact opnemen met Customer Support als ik vragen heb voordat ik documenten indien?

    Je kunt ons e-mailen op kyb@satos.eu, waarna wij je zo snel mogelijk helpen met je vraag. Als alternatief kun je contact met ons opnemen via onze livechat support. 

     

    Opmerking: Je kunt KYB aanmeldingen alleen starten via ons portaal voor bedrijfsverificaties. Als je nog geen account hebt dien je eerst de registratie te voltooien. Daarna kun je de documenten via het portaal uploaden.




    Hoe worden de ingediende bedrijfs- en individuele gegevens gebruikt?

    Wij gebruiken de door jou verstrekte gegevens uitsluitend om de identiteit van het bedrijf en de individuele(n) te verifiëren. Wij houden bedrijfs- en individuele documenten vertrouwelijk.

     

     

     

    Welke soorten identiteitsbewijzen worden geaccepteerd?

    Bybit (Powered by SATOS) accepteert alleen documenten uitgegeven door jouw land van herkomst die de volgende informatie bevatten:

    • Foto;

    • Naam;

    • Geboortedatum;

    • Documentnummer;

    • Uitgavedatum.

     

    Denk hierbij aan paspoorten, identiteitskaarten, verblijfsvergunningen en rijbewijzen. Studentenvisa, werkvisa en reisvisa worden niet geaccepteerd.

     

     

     

    Welke soorten Bewijs van adresdocumenten worden geaccepteerd?

    De datum op het adresbewijs moet binnen de afgelopen drie maanden liggen. Documenten ouder dan drie maanden accepteren wij niet.

    De door Bybit (Powered by SATOS) geaccepteerde adresbewijs documenten omvatten:

    1. Energie-, gas- of waterrekeningen 

    2. Officiële bankafschriften 

    3. Woonbewijs uitgegeven door de Overheid

    4. Facturen voor internet/kabel-tv/huis-telefoonlijn

    5. Gemeentebrieven

    6. De door de Overheid uitgegeven verklaring van woonplaats, etc.

     

    Bybit (Powered by SATOS) accepteert de volgende soorten documenten niet als adresbewijs:

    1. Paspoort

    2. Mobiele telefoonrekening

    3. Medische rekeningen

    4. Verwijzingsbrief van bank of bedrijf

    5. Handgeschreven factuur/bon voor aankopen

     

     

     

    Wat moet ik doen als de verificatielink niet werkt en ik de identiteitsbewijzen niet kan uploaden om de KYB-verificatie te voltooien?

    Als je problemen ondervindt met de verificatielink die via e-mail wordt gegenereerd, kun je ons dit laten weten door de mailwisseling te beantwoorden met een screenshot van de foutmeldingen (kyb@satos.eu).

     

     

     

    Zijn de Service Restricted Country-limieten alleen van toepassing op het geregistreerde adres van het bedrijf?

    Nee. De landen met beperkte dienstverlening zijn niet alleen van toepassing op het geregistreerde land van de entiteit, maar ook op de nationaliteit van UBO’s of directeuren. Het verificatieresultaat kan variëren afhankelijk van de aard van de instelling en de aandeelhoudersstructuur. 

     

    Bybit behoudt zich het recht voor om de definitieve beslissing te nemen over de goedkeuring van de verificatie. Voor meer informatie over landen waar de Bybit-service beperkt is, kun je hier terecht.

     

     

     

    Hoe lang duurt het KYB-verificatieproces?

    Over het algemeen duurt het KYB-verificatieproces ongeveer zeven werkdagen. Vanwege de complexiteit van de informatieverificatie kan dit echter langer duren.




    Wat moet ik doen als ik langer dan drie werkdagen geen reactie heb ontvangen?

    Als je problemen ondervindt met de KYC-verificatie, neem dan contact met ons op door een case in te dienen bij onze klantenservice. Zodra je de zaak hebt ingediend, ontvang je een automatische e-mail met het casenummer. Ons team neemt binnen één werkdag contact met je op.

     

    Voor informatie over individuele KYC-verificatie kunt u de Veelgestelde vragen over individuele KYC raadplegen.

     

    Was it helpful?
    yesYesyesNo